Regler og anden nyttig information for Hobro Vinterbadeklub
Det enkelte medlems ansvar overfor fællesskabet er et anliggende for alle, og derfor bedes alle medlemmer følge nedenstående samværsregler, så vi i fællesskab kan skabe kulturen for, hvad der er god adfærd og omgangsform i klubben.
Vi lægger vægt på, at alle medlemmerne føler et tilhørsforhold til foreningen, og dermed også deltager i de opgaver, der følger med til at holde foreningen i gang.
DIVERSE INFORMATION: Undgå at gå på græsset, men gå på asfalten hen til flisegang, når der skal bades.
Ændring af adresse, telefonnummer, mail bedes meddelt til kassereren.
Ved medlemsophør meddeles dette til kassereren.
Der holdes indvielse af vinterbadesæsonen sidst i september og afslutning af vinterbadesæsonen omkring medio april.
Alle medlemmer opfordres til at tage initiativ til fælles arrangementer, f.eks. besøg i andre vinterbadeklubber, fuldmånebadning, fastelavn m.v.
Som betingelse for medlemskab er, at man har oplyst sin mailadresse til Hobro Vinterbadeklub, idet al kontakt til medlemmer foregår via denne platform. Som medlem accepterer man derfor, at Hobro Vinterbadeklub opbevarer denne mailadresse hos kasserer og formand.
Overtrædelse af regler medfører bortvisning med medlemsophør til følge.
Vedtægter for foreningen Hobro Vinterbadeklub
Foreningens navn er: Hobro Vinterbadeklub
Foreningens hjemsted er Mariagerfjord Kommune
Foreningen Hobro Vinterbadeklub ønsker at tilbyde og fremme vinterbadning i Mariagerfjord Kommune samt nabokommuner.
Foreningen Hobro Vinterbadeklubs overordnede ledelse er generalforsamlingen, som består af medlemmer med gyldigt medlemsbevis.
Generalforsamlingen vælger:
Valg til bestyrelsen sker for en periode på 2 år, således at mindst 3 personer er på valg hvert år. Formand og kasserer er ikke på valg samme år. Revisor og suppleanter er på valg hvert år.
Bestyrelsen indkalder generalforsamlingen med mindst 14 dages varsel gennem foreningens hjemmeside, på Facebook, ved brev eller annoncering i dagspressen. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af marts måned. Dagsorden for ordinær generalforsamling skal indeholde følgende punkter:
Foreningen Hobro Vinterbadeklubs daglige ledelse forestås af bestyrelsen (Jf. § 3). Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand og kasserer. Bestyrelsen uddelegerer den daglige drift til et forretningsudvalg, som består af formand, næstformand og kasserer.
Bestyrelsen udarbejder regnskab og budget.
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.
Bestyrelsen kan sammensætte samarbejdsgrupper af medlemmer, der kan fungerer som idéudvikling forum for foreningen.
Tegningsret for foreningen har formanden.
Som medlem kan enhver optages, som har interesse i at støtte foreningens formål og som har et uplettet rygte. Medlemskab er bindende for et år ad gangen.
De årlige kontingenter godkendes af generalforsamlingen.
Foreningen Hobro Vinterbadeklub søges herudover finansieret ved sponsor- og annoncestøtte samt bidrag for offentlige/private virksomheder, fonde, øvrige foreninger/institutioner og private personer.
Vedtægtsændringer kræver et flertal på ¾ af generalforsamlingens fremmødte medlemmer.
Indkaldelse sker, hvis et flertal af bestyrelsen ønsker det.
Indkaldelse sker, hvis 1/3 af medlemmerne ønsker det.
Indkaldelse sker under samme betingelser, som anført i §4.
Dagsorden skal motiveres.
Regnskabsåret for Foreningen Hobro Vinterbadeklub er kalenderåret.
Opløsning af foreningen kræver et flertal på ¾ af generalforsamlingens eller den ekstraordinære generalforsamlings fremmødte medlemmer.
Opløsningen skal herefter godkendes på en efterfølgende ekstraordinær generalforsamling.
Ved opløsning af foreningen skal foreningens midler overdrages til Julemærkehjemmet i Hobro. Ved dette hjems eventuelle lukning da til DDS, Hobro.
Foreningen Hobro Vinterbadeklub er stiftet den 15.12.2015
(Bestyrelsesmedlemmernes underskrifter)